Pagina's

dinsdag 6 december 2016

3 Easy DIY kerstkaarten

De beste Sint is net pas weer op zijn boot gestapt terug naar Spanje en dan begint het alweer, de kerst stress! Welke kaarten moet je toch versturen, of stuur je helemaal geen kaarten dit jaar? Vandaag laat ik jullie in ieder geval 3 hele makkelijke ‘’Do It Yourself’’ kerstkaarten zien.

Sneeuwvlokjes
Deze kaart koste mij (ondanks dat hij er simpel uit ziet) toch het meest tijd! De uitkomst vind ik wel erg leuk. Ik wil jullie wel aanraden om fotolijm te gebruiken, zo krijg je niet die lijm restjes zoals bij de mijne. De materialen zijn erg simpel voor deze kaart we gebruiken: een perforator, een schaar, lijm, een kaart, zwart papier en wit papier (dit kan ook een andere kleur zijn of met een patroontje). Als eerste ga je met je perforator gaatjes maken in het witte papier, zo heb je al mooie rondjes. Vervolgens knip je het zwarte papier op maat van de kaart. Hierna is het alleen nog maar alles op elkaar plakken, dit kun je in een patroon doen of gewoon lekker abstract!


Driehoek kerstboom
Als je echt nog snel iets moet is deze zeker een aanrader! Voor deze kaart heb je namelijk vrijwel niks nodig. We gebruiken: een schaar, lijm, een kaart en een gouden papier. Het is de bedoeling dat je uit het gouden papier driehoekjes knipt om deze vervolgens in een kerstboom vorm om te plakken! Super snel, makkelijk en leuk voor als je net 1 kaartje te kort hebt!


Strepen kerstboom
Van de 3 kaartjes is dit echt mijn favoriete! Hij is zo simpel maar zo schattig. Voor dit kaartje heb ik gebruikt: een schaar, lijm, zwart papier, sneeuwvlok stickertjes (van de action) en een kaart. Voor deze kaart knip je een aantal gelijke lijnen, deze lijnen knip je vervolgens steeds iets korter zodat er een kerstboom ontstaat. Hierna plak je ze op en versier je deze met eventueel nog wat stickertjes!

Heb jij een van deze kaarten gemaakt? Laat het dan weten in een reactie of op social media!

3 opmerkingen: