Pagina's

dinsdag 13 december 2016

MBO Topacademie: Masterclass 1

Als jullie mij volgen via Instagram of Twitter hebben jullie het vast al gehoord, ik doe dit jaar mee met de MBO Topacademie! Ik vind het super goed dat mijn school dit programma aanbied en was dan ook erg enthousiast over dit leer traject. Het traject houd voor mij wel extra lessen in. Om de week hebben we een LOB (loopbaan en Oriëntatie Begeleiding) les met alle mensen van onze eigen locatie, de andere week hebben we een masterclass!


Donderdag 24 november was het traject al van start gegaan met de eerste LOB les, hierin hebben we kennis gemaakt met alle leerlingen van onze locatie. Mijn groep bestaat uit 8 studenten waarvan 6 meiden en 2 jongens, allemaal afkomstig van zorg of zakelijke opleidingen. Tijdens deze les hebben we onze dromen uitgetekend in 6 vakken, wat meteen een verwijzing was naar de eerste masterclass. Deze ging namelijk over dromen en drijfveren.

Donderdag 1 december was het dan zover! De eerste masterclass, we kwamen samen met alle locaties. Zelfs vond ik dit best wel spannend, z’n eerste dag blijft toch spannend! We kwamen binnen op de locatie en moesten een sticker met onze naam opplakken (wel zo handig als je niemand kent hè), ook zijn er foto’s gemaakt van alle top studenten. Vervolgens mochten we de zaal in lopen en dat was wel even tof! Iedereen had een eigen luxe stoel en een microfoon voor zich
.
We begonnen de avond met een korte introductie en wat ervaringen van oud studenten van de MBO Topacademie. Vervolgens gingen we een broodje eten met zijn allen. Na 3 kwartier kwamen we weer terug in de zaal waar we een gastspreker hadden namelijk, DJ de Rode Jager. Hij vertelde hoe hij zijn carrière heeft omgegooid en hierna was er tijd voor vragen. Zelf vond ik dit een iets minder interessant deel omdat, de gast spreker niet heel erg enthousiast vertelde.

Na de gast spreker gingen we onze eigen dromen vormgeven en deze vertellen aan elkaar. Mijn droom is om mijzelf te kunnen zijn en niet gemaakt worden tot iemand die in een hokje van een bepaald beroep past. Een andere sterke droom vond ik die van een meisje die graag meer zelfvertrouwen wil hebben. Toen ze naar voren liep had ze even een lastig moment omdat, ze het gewoon erg spannend vond. Na een paar seconden heeft ze zich echt knap herpakt en toch haar verhaal gehouden! (Mocht je dit toevallig lezen, nogmaals een applaus voor jou). Na alle gedeelde dromen was het einde ook alweer aangebroken, ik kijk nu al uit naar de volgende masterclass.

Heeft jou school ook een excellentie programma? Of heb jij een droom die je graag wilt vertellen? Zet dit dan in een reactie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten