Pagina's

dinsdag 25 oktober 2016

Mijn ervaring als.... stagemanager bij de popronde!

Op 20 oktober was het zover ik was stagemanager voor de Popronde in Assen. Via school had ik mij opgegeven, eigenlijk had ik geen idee wat er te gebeuren stond. Ik had 1 whats appje ontvangen met wat er een beetje van mij verwacht werd en hoelaat ik er moest zijn. In dit blog neem ik jullie mee door mijn avond!


Om 17:45 moesten we allemaal verzamelen bij een zaal in het centrum het was de bedoeling dat we eerst samen gingen eten en daarna een briefing zouden krijgen. Aangekomen bij de zaal, bleek al dat we ergens anders moesten zijn voor het eten. Toen we eindelijk de goede plek hadden gevonden konden we plaats nemen en kregen we wat te drinken. Na bijna een uur gezeten te hebben kregen we eindelijk een pasta geserveerd. Helaas was die wel lauw/koud en zelf vond ik dat ze ook zeker genoeg peper hadden gebruik. Door het lange wachten op het eten was de briefing verplaats van een zaal naar de caravan waar we onze spullen moesten halen.

Bij de caravan kregen we een korte uitleg wat onze taak was op deze avond. In je teams kreeg je banners (vlaggen) mee die je achter de artiest moest ophangen, verder kregen we nog 2 posters voor de zichtbaarheid op de locatie en een t-shirt. Gelukkig zaten wij niet zo ver van de caravan af met onze locatie dus konden wij er makkelijk heen lopen.

Bij de locatie hebben we de posters en banners opgehangen en onze t-shirt aangedaan. Het eerst optreden bij ons begon om 21.00 en dit was Dèmira een singer/songwriter die normaal met haar band optreed maar vandaag alleen was. Toen zij eenmaal aan het spelen was hebben wij mensen naar binnen proberen te krijgen en zijn wij ons bezig gaan houden met de volgende artiest namelijk mevrouw tamara zij moest om 22:00 spelen. Hier liep het gelukkig al wat voller kwa mensen. Om de avond af te sluiten speelde om 22:45 Sofie Winterson. De popronde was voor mij zeker geslaagd zeker omdat, het nog maar de 2de keer was dat deze in Assen plaats vond. In totaal hebben wij rond de 90 mensen langs gehad bij onze optredens. Om 00:30 was ik dan eindelijk thuis, de afterparty heb ik maar even overgeslagen want, ik was kapot. 


Ben jij ook is stagemanager geweest of lijkt het je erg leuk? Laat dat dan weten in de reacties!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten